I dag skal vi behandle et meget vigtigt emne, Johannes' Tredje Brev, som er blevet relevant i forskellige aspekter af dagligdagen. Dette spørgsmål har vakt mange menneskers interesse og har skabt en intens debat i samfundet generelt. Johannes' Tredje Brev er et emne, der har været genstand for undersøgelse, refleksion og analyse af eksperter inden for forskellige discipliner, som har dedikeret tid og kræfter til at forstå dets implikationer og konsekvenser. Igennem denne artikel vil vi udforske forskellige perspektiver på Johannes' Tredje Brev, undersøge dets indvirkning på forskellige områder og diskutere mulige løsninger eller tilgange til effektivt at løse dette problem.
Bibelens bøger | |
Johannes' Tredje Brev | |
Information | |
---|---|
Forfatter | "den ældste" |
Genre | Brev, formaning eller advarsel. |
Status | Kanonisk |
Originalsprog | Græsk |
Ældste kilde | Oxyrhynchus samlingen |
Indhold | |
Kontekst | |
Forrige skrift | Johannes' Andet Brev |
Næste skrift | Judasbrevet |
Bibelen |
Johannes' Tredje Brev er et af de såkaldte katolske breve og er den 25. bog i Det Nye Testamente. Brevet hører til de "johannæiske skrifter" med Johannesevangeliet og de to andre Johannesbreve og undertiden Johannes' Åbenbaring.
Af de tre Johannesbreve er det 3. tydeligst et virkeligt brev stilet Gajus, og med et bestemt mål: At anbefale to omrejsende kristne forkyndere til en bestemt menighed. Johannes' tredje brev giver et indblik i de kristnes forhold og særligt i forholdet mellem de omrejsende kristne forkyndere og menighedernes lokale ledere.
Brevskriveren er ikke navngivet, men kaldes "den ældste" (måske et andet navn for presbyteren Johannes). Forfatteren er højst sandsynligt den samme i alle de johannæiske skrifter, der dateres til sidste del af første århundrede.